pgmfi.org

Hacking up Honda's ECU
It is currently Fri Mar 29, 2024 7:57 am

All times are UTC - 5 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: SITE RULES
PostPosted: Wed Aug 04, 2004 11:15 am 
Offline
Senior Developer

Joined: Tue Jul 27, 2004 2:09 am
Posts: 4383
Location: Cincinnati, Ohio
1. If someone helps you, make an effort to return the favor or help others. No one was born knowing how to chip ECUs, and a community of people helping each other is what will make this place work.

2. Do not bicker or start drama. If you have something negative to say, use PMs. I don't care who you are - if you violate this rule, you will have time out from the forums. Snide remarks qualify in my book for this rule - passive aggressive bullshit is just as bad (if not worse) than blatant negativity.

3. Read The Fucking Wiki (RTFW) - it is there for a reason. Half of the questions I see asked could be answered by simply taking the time to read instead of expecting to be spoon fed.

4. If you post a question, include references to information you've looked at. If nothing else, it shows people that you tried to find the answer on your own.

5. Don't post the same question all over the site. Once is plenty. Twice will result in me getting pissed. Three times will result in you getting banned.

6. Use the Assistance forums to ask questions. The reason they exist is to try to make it easier to find real information in the development forums instead of a sea of repetitive questions.

7. Don't post questions aimed at circumventing copy protection of commercial products. "How do I copy my friend's AEM?" is not cool. I don't care if you ask about what you can use instead, or even a sound strategy for converting file formats.

8. Don't PM, IM or email myself or other major contributors to this site with questions related to our work or ECU crap. Post your questions publicly so that everyone can benefit from the answers to them.

9. Respect the facilities provided to you. PGMFI doesn't charge for access. I run a pretty loose ship with the expectation that users will show respect towards the site. Don't post spam or useless garbage on the forum. Do not abuse the file attachment facilities of this forum. Try not to download large files over and over again because you feel like it. Use common sense.

10. Leave feedback. I know I'm not perfect, and I know the site is far from it. If you think something can be done better, make a constructive suggestion. (I can't promise I'll listen, but if you volunteer your time as well as your thoughts it will increase the likelyhood substantially.)

I don't think anything here is difficult to understand or unreasonable. I'd love it if someone could translate these rules to other languages and post the translations in this thread.

Peace
-Dave


Last edited by blundar on Wed Aug 04, 2004 2:48 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 04, 2004 11:31 am 
*applause*
These rules should be posted on a lot of other msg boards too... would make the world a better place :)


Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Reglas del foro
PostPosted: Wed Aug 04, 2004 2:47 pm 
1. Si alguien te ayuda, has el efuerzo de devolver el favor o ayudar a otros. Nadie nacio saviendo como modificar computadoras, y con una communidad de personas ayudandose uno al otro es lo que hace este lugar funccionar.

2. Por Favor no peleen o hagan una novela. Si tienen algo negativo que decir, usen email. No importa quien sea el culpable- Si lo hacen automaticamente se te va a negar accesso a el Foro. Todas formas de negatividad no van a hacer acceptada.

3. Lee el maltido Wiki (LEMW)(RTFW) - Esto esta aqui para una razon. La majoria de las preguntas que veo que estan haciendo simplemente pueden hacer contestadas si solo toman tiempo de leer en vez de esperar que te mamanten la respuesta.

4. Si tu vas a exponer una pregunta, por favor incluya referencias para dar saber que por lo menos trataron de buscar la informacion. Por lo menos, esto da a demostrar a las otras personas que intentastes en buscar la informacion solo.

5. No escribas la misma pregunta por todo el foro. Una vez es sufficiente. Mas de eso, va a resultar en Blundar enojarse y te va a sacar del foro.

6. Usen el foro de assistancia para hacer preguntas. Estan hay para buscar informacion validas en respectivos foros en vez de tener preguntas repetitivas.

7. No hagan preguntas tratando de hacer copias que productos que estan protejidos por leyes. Preguntas como: "Como puedo copiar el producto de mi amigo AEM y otros mas?". Eso no esta permitido. No importa en que sentido esten las preguntas dirijidas.

8. No me envien coreo electronico de cualquier forma o a ningunos de los majores contribudores en este foro con preguntas de computadoras o funcciones. Has tu preguntas publicas para que todos podamos beneficiarnos de las respuestas.

9. Respeta todo que se te esta facilitando. PGMFI no cobra por accesso. Espero que todos respeten este foro. No escribas basura o informacion que no es relativa. Traten de no bajar files grandes o abusen con bajar el mismo mas de una vez. Eso toma recursos.

10. dejen criticas (positivas). Si tienen suggerencias estoy aqui para escucharlas y tomar decisiones de ellas. (Te aseguro que si donas de tu tiempo, y tus ideas pondre mas esfuerzo en esucharlas).

Yo no pienso que aqui no hay nada difficil de entender o inrasonable.

Count_Duku


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 04, 2004 4:21 pm 
Offline
Senior Developer

Joined: Tue Jul 27, 2004 2:10 am
Posts: 421
Location: Eisenstadt/Austria/Europe
1. Wenn Dir jemand hilft, dann Bemühe auch Dich jemanden anderen einen Gefallen zu tun oder zu helfen. Niemanden wurde das Wissen wie man ein Steuergerät chipp't in die Wiege gelegt. Die Gemeinschaft von Leuten die sich untereinander helfen ist was dieses Forum ausmacht.

2. Hackt nicht aufeinander herum. Wenn Ihr etwas negatives zu sagen habt, dann benutzt PM. Mir ist es egal wer Du bist, wenn Du gegen diese Regel verstößt wirst Du aus dem Forum verbannt.
In meinen Regelement ist auch passive agressiver Müll genau so negativ (wenn nich sogar schlimmer) zu bewerten als offensichtliche Bosheit.

3. Read The Fucking Wiki (RTFW): Ließ das schei** Wiki. Die Hälfte der Fragen die hier gestellt werden können beantwortet werden indem man einfach sich ein bisschen Zeit nimmt und im Wiki nachsieht als darauf zu hoffen das Dir jemand die Weißheit mit dem Löffel verabreicht.

4. Wenn Du eine Frage stellst, inkludiere die Referenzen zu den Informationen die Du schon hast. Wenn nicht, zeigt das den Leuten daß Du nicht einmal versucht hast die Antwort selbst zu finden.

5. Schreibe nicht die selbe Frage überall in das Forum. Einmal genügt. Zwei mal posten reicht um mich zu ärgern. Drei mal posten und Du wirst vom Forum verbannt.

6. Benutze das "Assistance" Forum um Fragen zu stellen. Der Grund warum es exisitiert ist, damit in den Entwickler Foren es leichter wird wichtige Informationen zu finden als immer wieder auf die gleichen Fragen zu stossen.

7. Schreibe keine Fragen die das Ziel haben den Kopierschutz von Kommerziellen Produkten zu umgehen oder zu knacken. "Wie kopiere ich das AEM von meinen Freund?" ist uncool. Mir ist es egal wenn Du fragst was Du anstatt dessen benutzen kannst oder wie man das Dateiformat kovertieren könnte.

8. Schreibe keine PM, IM oder E-Mail mir oder anderen Hauptmitwirkenden dieser Seite mit fragen betreffend unserer Arbeit oder über Steuergeräte. Schreibe Deine Fragen in das Forum damit alle anderen auch von den Antworten Teil haben können.

9. Respektiere was Dir hier zur Verfügung steht. PGMFI ist Gratis.
Ich lasse den Dingen größtenteils freien Lauf mit der Erwartung das die Benutzer Respekt der Seite gegenüber zeigen. Poste keine Spams oder nutzlosen Müll in das Forum. Versuche nicht große Datein wieder und wieder runterzuladen nur weil es Dir so gefällt. Benutze Deinen Menschenverstand.

10. Hinterlasse Feedback. Ich weiß, daß ich nicht perfekt bin und die Seite ist auch weit enfernt davon enfernt. Wenn Du glaubst etwas könnte besser gemacht werden, dann mache einen konstruktiven Vorschlag. (Ich kann nicht versprechen zuzuhöhren, aber wenn Du freiwillig Deine Zeit und Gedanken investierst, erhöht das Deine beliebtheit sehr.)

Ich glaube nicht, daß etwas davon unverständlich oder unvernünftig ist.

Friede
-Dave


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 06, 2004 1:09 am 
Offline

Joined: Tue Jul 27, 2004 2:16 am
Posts: 25
1. Als iemand je helpt, neem dan de moeite om hem of anderen ook te helpen. Niemand is met de benodigde kennis geboren om ECU's te chippen en mensen die elkaar helpen is waar dit forum op steunt.

2. Kraak andermans werk of ideeen niet af en ga niet lopen ruzieen. Als je iets negatiefs te zeggen hebt, gebruik PM. Het maakt me niet uit wie je bent, als je je niet aan deze regel houdt wordt je gebanned. Beledigende opmerkingen vallen daar wat mij betreft ook onder - Passief agressief gedrag is trouwens net zo erg (zoniet erger) als openlijke negativiteit.

3. Lees verdorie de WIKI - deze is er niet voor niets. De helft van de vragen die gesteld worden kunnen al worden beantwoord door alleen maar even de tijd te nemen om te lezen. Dit in plaats van te verwachten alles op een presenteerblaadje aangeboden te krijgen.

4. Als je een vraag post, geef dan ook verwijzingen naar de informatie die je al wel gevonden hebt. Zo weet men dat je wel hebt geprobeerd je antwoord zelf te vinden.

5. Post dezelfde vraag niet op meerdere plaatsen tegelijk in het forum. Een keer is genoeg. Van twee keer dan wordt ik pissig. Na drie keer is het over en uit en wordt je gebanned.

6. Gebruik de Assistance forums om je vragen te stellen. De reden dat ze er zijn is om het iedereen makkelijker proberen te maken bruikbare informatie te vinden in de Development forums. Zo voorkom je een zee van dezelfde vragen in deze forums.

7. Stel geen vragen over hoe je een kopieerbeveiliging kan omzeilen van commerciele producten. "Hoe kan ik mijn vriend zijn AEM kopieren?" is een foute vraag. Het maakt me echter niet uit als je vraagt welke tools je hiervoor zou kunnen gebruiken of een bruikbare methode bespreekt om het file formaat te converteren.

8. Stuur mij of andere mensen die een grote bijdrage leveren aan deze site, geen PM, IM of email welke gerelateerd is aan ons werk en/of ECU zaken. Post je vragen openbaar zodat iedereen wijzer kan worden van de antwoorden.

9. Respecteer de faciliteiten die je geboden worden. PGMFI vraagt geen geld voor toegang. Ik ben vrij flexibel maar verwacht wel dat gebruikers respect tonen voor de site. Post geen spam of andere waardeloze rommel op het forum. Misbruik de bijlage mogelijkheid van dit forum niet. Probeer zo min mogelijk dezelfde grote bestanden keer op keer weer te downloaden. Gebruik je gezond verstand.

10. Geef je mening. Ik weet dat ik niet perfect ben en deze site is het ook niet. Als je denkt dat iets beter kan, geef dan een suggestie hoe het beter zou kunnen. (ik beloof niet dat ik luister maar als je zowel je tijd als je gedachten erin steekt wordt de kans wel groter.)

Ik denk niet dat een en ander moeilijk te begrijpen is of onredelijk. Ik zou graag zien dat iemand deze regels vertaalt naar andere talen en de vertaling hier weer post.

Peace
-Dave

And there we have it in Dutch :)
gtz Vincent


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 16, 2004 4:23 pm 
Offline

Joined: Tue Jul 27, 2004 2:45 am
Posts: 212
Location: Greece
1. An kapoios sas Voithisi kante mia prospathia na antapodosete tin voithia I na voithisete kapoion allo. Kanenas den genithike kserontas na Tsiparei aytokinita kai mia omada anthropon poy voithaei o enas ton allo tha kanei afto to forum na doulevei apsoga

2. Min arxisei kapoios na fonazei kai na diamartirete me –akraio- tropo an exei kati arnitiko na pei mporei na xrisimopoihsei PM. Den me endiaferei pios tha einai kai ti tha einai, an paravei ayto ton kanona that faei tetoio BAN pou that ginei esthito os tin antarktiki. To na Epitithese se kapoion dimosia me akraio tropo einai to idio an oxi xeirotero apo to na eisai monima arnitikos me ta panta!!!

3. Diavase to WIKI, einai ekei gia kapoio skopo. Oi mises erotisis apo aytes pou exo dei edo tha mporousan na apantithoun me mia apli anagnosi toy WIKI anti na perimenoun na apantithoun apo allous.

4. Otan vazete kapoia erotisi, grapste episis opiadipote pliroforia exete vrei gia to thema ayto. An mi ti allo ayto dixnei oti prospathisate na vreite moni sas tin apantisi prin rotisete

5. Min kanete post tin idia erotisi se olo to forum, ena post einai arketo! Dyo post tha me kanoun na eknevristo kai tria post tha simanoun to telos…..BAN

6. Xreisimpopoihste to –Assistance Forums- gia na rotisete oti thelete. O logos gia tin yparksi toys einai to na kratoun –kathara- ta Developing Forums etsi oste na yparxei mia taksi kai na min diavazoume alla anti allon

7. Min vazete erotisis gyro apo to spasimo proionton Etairion, paradigma: -Pos antigrafo to AEM enos filou moy- Den einai kalo!!! Den me niazei an rotiseis ti mporeis na xreisimopoihseis anti aytou h akoma kai mia asfali texniki gia metatropi Format apo enan typo se kapoio allo

8. Min kanete PM h IM h stelnete email se emena h allo megalo melos aytou to site me erotisis gyro apo tin douleia mas h gyro apo ECU. Kante Post tin erotisi sas Dimosia etsi oste na mporesoun na epofelithoun oloi apo tin apanthsh pou tha dothei

9. Sevastite tis dieykolynseis pou sas ginonte. To PGMFI den xreonei xrimata se kanena. To kano ayto perimenontas apo olous sas na sevastite to Site min vazete axrista pragmata sta post (photografies klp) episis min kanete download ta idia megala arxeia ksana kai ksana etsi epidi sas tin varese –dimiourgite provlima- xreisimopoihste apli logiki!!!!

10. Pite tin Gnomi sas. Ksero oti den eimai teleios kai ksero episis oti to Site ayto mono teleio den einai. An skeytite kati pou mporei na to kanei kalytero kante mia epikodomitiki protasi (den mporo na yposxetho oti tha ginei alla an ektos tis protasis diathesete kai kapoio xrono tote tha anevei i ousiastikotita-sovarotita tis protasis)

Den nomizo oti yparxei otidipote disnoito I paralogo edo

Peace
-Dave


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 30, 2004 8:53 am 
1. Se alguém ajudou você, procure se esforçar em retornar o favor ou ajudar outros interessados. Ninguém nasceu sabendo como fazer os chips para as ECUs, e o que faz este lugar funcionar corretamente é a participação da comunidade ajudando uns aos outros.

2. Não desacorde de assuntos relevantes ou comece um drama. Se você tem algo negativo a dizer, use as mensagens privadas. Eu não me incomodo com quem você seja – Se você violar essa regra, não conseguira acessar mais este fórum. Falsificação, agressões morais e outras bobagens também são classificadas negativamente.

3. Leia o Wiki – Ele esta lá por alguma razão. Metade dos questionamentos podem ser respondidos tirando uma parte de seu tempo para ler do que esperando que as respostas cheguem ate você.

4. Se você postou um questionamento, inclua referencias para informações que você tenha olhado, isso irá mostrar as pessoas que você tentou encontrar a resposta por si mesmo.

5. Não poste a mesma pergunta por todo o fórum. Uma vez é demais, duas vezes irá resultar em me deixar nervoso, três vezes irá resultar em seu banimento.

6. Use o assistente do fórum para questionar. A razão pela qual eles existem é para facilitar a procura de verdadeiras informações no fórum em desenvolvimento do que no mar de questões repetitivas.

7. Não poste questionamento sobre burlar sistema de proteção de produtos comerciais. "Como eu posso copiar a AEM do meu amigo?” não é legal. I não me importo se você perguntar o que pode ser utilizado para tal ou ate mesmo alguma estratégia para converter formatos de arquivos.

8. Não mande mensagens privadas ou correios eletrônicos para mim ou para os maiores contribuidores para este site com questões relacionadas ao seu trabalho ou a ECU. Poste seus questionamentos para o publico para que todos se beneficiem com as respostas.

9. Respeite as facilidades fornecidas para você. PGMFI não cobra pelo seu acesso. Eu espero que os usuários tenham respeito para com o site. Não poste spam ou lixo inutilizável no fórum. Não abuse do sistema de anexação de arquivos. Tente não fazer download de arquivos grandes todas às vezes. Use o bom senso.

10. Deixe seu feedback. Eu sei que eu não sou perfeito e que o site esta bem longe disso. Se você acha que algo pode ser feito para melhorar, faça uma sugestão construtiva. (Eu prometo que vou escutar, mas se você voluntáriar o seu tempo assim como os seus pensamentos, irá contribuir substancialmente).

Eu não acho que qualquer coisa aqui seja difícil de ser entendida ou sem razão. Eu adoraria que alguém pudesse traduzir essas regras para outras linguagens e poste neste mesmo tópico.

Paz
-Dave

Here we have it in portuguese. Thanks guys.
Fred


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 21, 2004 11:09 pm 
1. Si quelqu’un vous aide, aidez le aussi ou aidez-en d’autres. Personne n’est né en sachant comment chipper un ECU , l’entraide doit donc être le moteur de ce forum.

2. Ne critiquez pas le travail des autre et ne démarrez pas de disputes, si vous avez quelque chose de négatif à dire, utilisez les PM . Cela ne m’intéresse pas de savoir qui vous êtes, si vous ne respectez pas ces règles vous serez banni. C’est pareil pour les insultes, l’agressivité passive est encore pire que de la négativité franche.

3. Lisez le putain ( l’hostie :p ) de WIKI , il n’a pas été fait pour rien. La moitié des questions que je vois posées auraient pu être déjà répondues si vous aviez pris la peine de le lire à la place d’attendre que l’on vous serve une réponse parfaite sur un plateau d’argent.

4. Si vous postez une question, donnez les références des informations que vous avez déjà trouvées, au moins cela montre que vous avez déjà un peu cherché vous-même.

5. Ne posez pas la même question à pleins d’endroits dans le forum. Une fois suffit, deux fois ça lourde, trois c’est trop et vous serez banni aussi.

6. Utilisez les forums d’assistance pour poser vos question, ils existent afin de donner plus facilement accès à de la vraie information dans le forum de développement au lieu d’une
flopée de questions répétitives.

7. Ne posez pas de questions sur comment pirater la protection d’un produit commercial genre
«Comment faire pour copier l’ AEM de mon ami ? »… ce n’est pas cool. C’est ok si vous demandez ce que vous pouvez faire à la place, ou une manière de convertir les formats de fichiers.

8. N’envoyez pas de PM, IM ou e-mail ni à moi, ni aux contribuant majeurs de ce site a propos de notre travail ou d’ECUs , postez vos questions publiquement afin que tout le monde puisse profiter des réponses.

9. Respectez les facilités qui vous sont offertes. PGMFI.org est d’accès gratuit. J’y donne du temps et attends donc du respect de la part des utilisateurs. Ne postez pas plein de trucs inutiles, n’abusez pas de la facilité d’attachement de fichier offerte sur ce site et ne downloadez pas plusieurs fois le même gros fichier parce que ce la vous tente, usez de bon sens.

10. Donnez votre avis , je sais que je ne suis pas parfait et que le site est loin de l’être.
Si vous pensez que quelque chose peut être amélioré, faite une suggestion constructive
(Je ne vous promet pas que je vous écouterai, mais si vous y avez mis du temps et vos pensées, il y aura plus de chance que oui)


Je ne pense pas qu’il y ait ici quelque chose de difficile à comprendre ou d’irraisonnable.



Als het in het Nederlands vertaald is, is het toch zielig dat het in het Frans niet was :)

Leve een verenigd Belgïe :d


Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: SITE RULES
PostPosted: Wed Jul 28, 2010 1:02 pm 
Offline

Joined: Fri Jun 25, 2010 3:12 am
Posts: 9
I cannot see anywhere in the rules where new users are not allowed to create new posts.

My account has been un-active for weeks and I really need some help. Have i done something wrong?

Please help

Thanks


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC - 5 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group