pgmfi.org

Hacking up Honda's ECU
It is currently Thu Mar 28, 2024 4:12 am

All times are UTC - 5 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ecu control
PostPosted: Wed Aug 24, 2005 5:19 pm 
Offline

Joined: Tue Aug 23, 2005 5:40 pm
Posts: 3
hoi,

Ik wil ecucontrol gaan gebruiken, nu is mijn vraag: Moet je per se een bin file op een Eprom branden en in je ecu solderen of kan je alleen met het IC 74hc373 ook al gebruik maken van ecucontrol. :?:

(ik wil het gaan gebruiken op een OBD1 Ecu ik weet niet zkr of het nou een p28 of p30 was :? is in ieder geval van een B16a2 Del sol)

Hoop dat iemand mij andwoord kan geven.

Mzzl


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 3:15 am 
Voor wat ik weet zal je de laatste stabiele code (ng60) moeten gebruiken voor ecucontrol. Hiervoor zal je de rom moeten branden.

Je zal de Ecu van een voet moeten voorzien voor de rom en in jouw geval van de 74hc373.

In mijn pm7 was het gelukkig alleen maar de oude rom eruit en een voet voor in de plaats. Daarna rom branden en testen.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 1:36 pm 
Offline

Joined: Tue Aug 23, 2005 5:40 pm
Posts: 3
Ik zag net dat NG60 voor OBD0 is??? Maar als ik het goed begrijp heb je het IC 74HC373 die zorgt voor de communicatie met ecucontrol, en het andere lege vak met 27256 erin word de bin file geladen. Correct me if i'm wrong


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 26, 2005 3:03 am 
Yep....niet verder gekeken dan OBD0... Zag dat je voor Ecucontrol met Crome aan de gang moet.

i.d.d. is de 74 nodig voor de com en de 27256 voor de data. Zag snel dat er ook wat klein material bij moet (ontkoppel condensators). Alles is gereed en voorbereid dus das niet lastig.

Blijft nog steeds het lastige dat je een rom moet laden met de data...dat moet met een programmer.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 16, 2005 4:53 am 
Offline

Joined: Tue Jul 27, 2004 2:16 am
Posts: 25
Euhm heren,

Het zit niet helemaal als jullie denken :

Om datalogging te activeren op een ECU is het eerst nodig dat je een aangepaste rom er in soldeert. Deze rom is speciaal gemaakt voor datalogging en stuurt dus allerlei gegevens naar ecu control. De stock rom doet dat niet.

Om de ROM aan de praat te krijgen moet je bij de ene ECU de stock rom eruit solderen en de nieuwe er in. Dit geldt voor PM6/PM7/PW0 ecu's. Ook bekend als OBD-0 ECU's.

Het wordt ietsje uitgebreider bij de OBD-1 ECU's. Deze hebben geen externe ROM. Er is echter wel een voorbereiding getroffen om een externe rom te gebruiken. Hierbij heb je echter nog wat extra hardware nodig om de externe rom met de ECU te laten praten. Daar is de 74HC373 voor icm 2 weerstandjes en 2 condensatortjes.

Maar nu moet je nog een connector oid hebben om je PC op aan te sluiten. Deze is bij beide types ECU aanwezig. Dit is connector CN4. Dit is een 4 of 5 polige interne connector. Hier staan de seriele signalen op die je nodig hebt om aan te sluiten op je laptop. Maar helaas zijn dit TTL signalen (0-5V). RS232 of USB signalen zijn heel anders van opbouw. Wat je dus nodig hebt is een converter van TTL naar RS232 of USB. Hiervoor wordt meestal een datakabeltje gebruikt welke voor bijna elke GSM te krijgen is.

Voor meer info kun je op het PGMFI forum terecht. Ook de wiki heeft veeeeel info hierover.

Maar zo zit het dus

Greetz Vincent


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 20, 2006 7:14 pm 
Offline

Joined: Thu Sep 22, 2005 5:51 pm
Posts: 75
Location: Liessel, Holland
Die Nederlandse topics nogmaar s wat schoppen 8)

Ik heb van CRX2 begrepen dat ik alleen kan dataloggen met P30 en P72. Ik heb dus mijn P06 mappen overgezet naar een P30 bin. Werkt prima verder, ook launch control&shift light. Alleen dat dataloggen doet nix. Ik start ECUcontrol op, klik op 'connect', dan krijg ik melding:

'first error '8020'
'error reading com device'
..en het programma wordt afgesloten

Als de motor niet aan staat, gebeurt er niets als ik op connect klik, tot ik de motor aanzet, dan krijg ik weer dezelfde melding en wordt het programma afgesloten.

De chip is geschreven met Crome en ik gebruik gewoon een dku-5 datakabel..

Iemand??


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC - 5 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group